Treningsprogrammet fram mot IM sendes ut til alle medlemmer som ved sist periode.

 

Kommentar: Viktig å huske at programmet ikkje er tilpasset alle, men gjennomsnittet sånn grovt sett. Noen må kanskje juster litt ned på lengde og innhold, og kanskje en økt. Noen legge på litt for å få samme effekt.

 

Treningstider og oppmøtested må oppdateres på nettsiden. Min plan for de voksen:

 

–          Tirsdager sykkeltrening for voksen, oppmøte kl 6 ved DAO.

Kommentar som må informeres om:

o   Det sykles rolig, gjennom solvangveien, skjoldavegen (sykkelsti der det er mulig) forbi toskatjørn, under motorvegen til Skre. Det er 7km. Fra Skre starter intervallene.

o   Intervallene er de som er satt opp på treningsplanene som sendes ut.

o   Ca halvparten av intervallene bortover (mot/forbi Eike og Reiksund) og resten av intervallene tilbake samme vei. Oppsamling og rolig sykkel tilbake til DAO.

o   Det blir ikkje satt opp kapteiner eller trener på økten. De frammøtte tar ansvar for hverandre og gjennomføring.

o   Løypen er litt småkupert, spesielt i starten og slutten. Bli enig om tidspunkt en skal snu på før en starter intervallene.

o   Lagtempo eller inviduelle tempo, er opptil frammøtte.

o   Trafikkregler gjelder for oss som alle andre. Hold høyre, slipp biler forbi.

 

–          Ivar sin økt forsett som normalt

 

–          Torsdager forsetter løpetreningen som den gjorde før påsken, 18:30 ved DAO.

Kommentarer som må informeres om:

o   Treningen følger oppsatt treningsplan

o   Uten oppsatt trener og leder, de frammøtte tar ansvar for gjennomføring

o   Gjennomføres som før påsken.

 

–          Søndag, sykkel 9:00 ved HTG.

Kommentarer som må informeres om:

o   Langtur, kan følge planen som går mot IM’en. Vist en vil sykle lengre eller kortere er det ikkje noe problem, tilpasse etter været.

o   Ingen trener eller ledere satt opp som ansvarlige for gjennomføringen av økten.

o   Anbefalt løype/runde er typisk å starte med IM løypen.

o   De frammøtte har ansvar for å dele opp i passende grupper etter nivå og størrelse.

o   Alle skal inkluderes og føle seg velkommen.

o   Når det gjelder I2/RP (racepace) som står på planen er det noe som fint kan gjøres sammen. Det blir som litt hurtigere tempo, rulle/lagtempo passer fint for disse dragene.

 

Treningstider og oppmøtested for ungdommen må og oppdateres.

 

–          Torsdager, sykkel oppmøte 17:45 ved haraldshallen

 

 

Tror det var det for nå…!?

 

 

Mikal Iden Hovedtrener Haugesund triathlon klubb trener@haugesundtri.no +4747620952

Share