HTK ønsker å gi alle voksne medlemmer en mulighet til å få en profesjonell oppfølging av vår hovedtrener Mikal Iden. Her er noen ord fra Mikal vedrørende opplegget:mikal

Eg har under mine første uker som hovedtrener ikke truffet eller nådd ut til alle dere medlemmer av Norges beste triatlonklubb. Benytter derfor muligheten til å si Hei! Håper eg kan være med å bidra for at du får en god sportslig opplevelse sammen med klubben vår. Uansett om du har som mål å delta eller vinne.

Klubbens treninger er satt i system og lagt opp for å få en sterk 2016 sesong. Spesielt er treningen rettet mot vår egen IM Haugesund, 3. juli.

intensitet

Treningen baserer seg på forskning og erfaring for utholdenhetstrening. Olympiatoppens intensitetskala(se tabell), er lagt til grunn. For de som ikkje er kjent med den anbefales det å se litt på innholdet. Intensitetssonene dere vil tilbringe mest tid i er I1 og I3. Her vil kroppen din bygge kapasitet og utvikle seg best mot våre mål innen triathlon. Samtidig vil det gi deg den korteste restitusjonstiden for å raskest mulig bli klar til en ny økt.

Ett treningsprogram er ikkje en fasit eller en mal, men ett utgangspunkt med rom for justeringer. Det er viktig å lytte på kroppen, og tolke signalene den gir. For best mulig utbytte av opplegget er det viktig å trene med overskudd, som f.eks kan bety å kutte ned på mengden dragtid under intervallene. Det er store fysiske forskjeller som gir ulike behov for utvikling.

Mikal Iden
Hovedtrener

 

Alle medlemmer over 20år vil få tilsendt e-post med treningsprogrammet Mikal har utarbeidet.

Det vil om kort tid bli avholdt et medlemsmøte for voksne medlemmer hvor Mikal Iden vil presentere treningsplanen og Sportslig Utvalg vil presenterer klubbens nye treningstilbud sammen med treningsstrategien som er vedtatt. Følg med på FB og websiden for dato og sted for møtet.

Share